wtorek, 22 lipca 2014

Mini omlety z młodą marchewką

Zobaczcie sami jakie pyszne i zdrowe śniadanko gościło dzisiaj na moim stole. Oczywiście w roli głównej jaja a co tam sobie do nich powrzucacie... i tak będzie smakowicie ;)





Moje mini omleciki w składzie zawierają:

2 jaja;
3 małe młode marchewki;
2 plasterki chudej szynki;
2 łyżki płatków owsianych;
por;
2łyżki mleka;
oliwa z oliwek;
sól morska i pieprz.




Marchewkę ścieramy na tarce z grubymi oczkami oraz dusimy na łyżeczce oliwy z odrobiną pora (ja dodałam około 5 drobno skrojonych plasterków). W tym czasie jajka roztrzepujemy w miseczce, dodajemy płatki owsiane, szynkę pokrojoną w kosteczkę, mleko, sól i pieprz. Podduszoną marchewkę dorzucamy do jajecznej mieszanki. Wlewamy wszystko do wysmarowanych oliwą kokilek (ja moich akurat zapomniałam obsmarować i wyszło ;) Trzeba pamiętać aby nie wlewać do pełna bo to wszystko trochę urośnie - ¾ wysokości będzie idealne. Wstawiamy do rozgrzanego do 180°C piekarnika z termoobiegiem na 10 minut. Wyciągamy mini omleciki z foremek i posypujemy szczypiorkiem.
Voilà 


 

2 komentarze:

  1. Ooo mniam! Ja nawet nie wiedziałam, że można przyrządzić taką super owsianko-babeczkę w piekarniku :) Super pomysł !!! Zwłaszcza, że zawsze zastanawiam się co zrobić z tymi płatkami owsianymi, bo ponoć takie zdrowe i dobre na dietę ;) Na pewno wypróbuję!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Alicja, to taka wersja Bartkowego tlustego omleta ale bardziej light ;) bo i marchewka i nie za duo tuszczu, jakby sie uprzec to i bez oleju mona zrobi ;) mi sie udalo hahaha ale trzeba miec dobra patelnie aby sie marchewka niepoprzyklejala ;)

    OdpowiedzUsuń